Kariera

Marzenia o polance

Czasem chcemy być dziewczęce, czasem kobiece i sexy, a innym razem, aby było nam po prostu… wygodnie. Ubrania polanka są jak kobieta. A ta zmienną jest.

Z Anną Polańczyk, twórczynią polskiego brandu dla kobiet polanka, rozmawia Anna Machnowska.

Kobieca Reaktywacja: Tworzy Pani autorskie kolekcje ubrań Polanka. Skąd taki pomysł na siebie?

Anna Polańczyk: Marzenie o projektowaniu i szyciu ubrań noszę w sobie już od wielu lat. Będąc nastolatką wymyślałam sobie różne modele ubrań, które sama chciałabym na co dzień nosić. Niestety zawsze było tak, że to co narodziło się w mojej głowie, w danym momencie…  nie było modne. Dopiero za rok czy dwa, wzory wymyślone przeze mnie pojawiały się w sklepach i stawały się popularne. Przez wiele lat w zasadzie tylko marzyłam. Nie robiłam jednak nic w tym kierunku, aby to marzenie urzeczywistnić. Wydawało się ono takie nierealne, nieosiągalne. Patrząc teraz wstecz uważam, że musiałam dojrzeć do decyzji o projektowaniu. Polanka to moja pasja i spełnione marzenie.

Czy to nadal pasja, czy także już praca?

AP: Cudowne jest robić to co się kocha, a ja mam właśnie taką możliwość. Tworzenie, praca nad projektami sprawiają mi wielką przyjemność. Dają zadowolenie, mimo że działania te wiążą się z ciężką i intensywną pracą. Cały sekret jednak tkwi w głowie. Mogę śmiało powiedzieć, że jest to praca z pasją.

Czy w Polsce da się wyżyć z tworzenia ubrań?

AP: Mam nadzieję, że tak. Polanka jest stosunkowo młodą marką. Na tym etapie najważniejszy jest dla mnie jej rozwój i zadowolenie moich Klientek. Wkładam serce i energię w to co robię. A „żyję” dzięki stałej pracy, dzięki której tak naprawdę mogłam spełnić swoje marzenie o projektowaniu. 

Pani projekty charakteryzują się tym, że z jednej strony są to komfortowe ubrania pozwalające na swobodę poruszania się, a z drugiej  są na tyle przekorne i podkreślają kobiecość, że nie można przejść koło nich obojętnie. Na uwypukleniu której z cech Pani projektów zależało Pani najbardziej - na komforcie, czy na oryginalności?

AP: Cenię sobie ubrania dobrze zaprojektowane i wykonane, a przede wszystkim wygodne i uniwersalne. W swoich projektach stawiam na prostotę. Moim celem jest ubieranie, a nie przebieranie. Pragnę, by Klientki w projektach polanki czuły się wyjątkowo i swobodnie. Ubrania polanka mają podkreślać indywidualność, osobowość i nastrój osoby je noszącej.

Do kogo kierowane są kolekcje?

AP: Polanka powstała z myślą o nowoczesnych kobietach w każdym wieku. Kobietach lubiących, zarówno szybkie życie w dużym mieście, jak i spokój, harmonię. Ubrania dedykowane są zarówno młodym dziewczynom, jak i bardziej dojrzałym kobietom.

Co stanowi dla Pani inspirację przy kreowaniu kolekcji?

AP: Inspiracją jest otaczający mnie świat (ludzie, ulica, przyroda), a także sam materiał. Często już w czasie procesu projektowania i szycia  pod wpływem tkaniny, jej faktury, rodzą się w mojej głowie kolejne pomysły. Tworzę to, co sama chcę założyć. To, co sprawi, że będę czuła się swobodnie, komfortowo, ale i wyjątkowo. Można powiedzieć, że moja wyobraźnia i pragnienie są największą inspiracją i przyczyną.

Dziękujemy za rozmowę.

 

Polanka w sieci: polankafashion.com

Polanka na facebook: facebook.com/Polanka 

 

 

 

 

Kategoria: Kariera

Porozmawiajmy

Ciekawe

Dostrzeżone

odkryj cisze usta gdy dziecko jest gejem przestan przepraszac slowackie kapielisko termalne lawendowy6 wystawaintymnosc4

Inspiracje